A 2018. januári budapesti asztalitenisz World Tour a legjobb példa arra, hogy lehet egy hónap alatt is komoly eredményt elérni egy jó közösségimédia-kampánnyal. December 15-én kezdődött. Ekkor startolhattunk el a Tour népszerűsítésével, ami igazi kihívásnak számított, hiszen nem egy mainstream sportágról van szó, ráadásul ebben az időszakban még szokás szerint egy karácsony és újév is van. Ebben az időszakban valahogy az emberek másra vannak hangolódva.

Közösségi média megoldás

Nem kergettünk álmokat: a sportág közel húszezres magyar közösségét kellett elérni 30 nap alatt, ami igazán nem sok idő, de egy jó webkettő kommunikációs kampánnyal ma már nem utópisztikus. Gyorselemzés: az asztalitenisz-szövetség közel 3000-es Facebook követő táborának demográfiai adatai szerint még az 55 évesek is jelen vannak, tökéletes interakciós jellemzőkkel. A néhány hónapja beindított Instagram csatornára nem nagyon számíthattunk, a szövetségi YouTube is elég gyenge, a Twitteren épp csak kötelező jelenlét van, a weboldal pedig klasszikus, így a kampányhoz 90%-a a legnagyobb közösségi médiát hívtuk segítségül. Íme az eredmény:

A pótszékek is megteltek 2018-ban

Érdemes tudni, hogy a World Tour magyarországi jelenléte nem mindig volt ilyen. A budaörsi 2010 októberi, akkor még Pro Tournak nevezett versenyen 3 méterről leshettük Chuang Chih Yuant, vagy éppen Pázsy Ferit Jörgen Persson ellen. Aztán egy év kihagyással 2012-ben a mai helyén, a SYMA csarnokban már ITTF World Tour néven sikerült versenyt rendezni, ám az akkori rendszerben ez túl nagy ugrásnak bizonyult és kialakult anyagi nehézségek miatt újra kellett építeni a bizalmat az ITTF, a nézők és a támogatók felé. Szerencsére a nemzetközi szövetség sem adta fel, a magyar szövetség menedzsmentjének pedig pár év alatt sikerült lépésről lépésre visszahozni ezt a sorozatot Budapestre, de ez az első, ahol belépőt kellett vásárolni és 2500 ember jött el, ami rekordnak számít.

Tartalmak

Örülünk, hogy közreműködhettünk és elkészíthettük az a közel 100 szociálmédia kreatívot és 17 pormóvideót, melyekkel aztán az 5 hét alatt több, mint 40.000-es elérést eredményezett jóval az iparági standard fölötti konverzióval. Íme az egyik sikeres szociálmédia videó:

A kampány része volt, és ezt külön köszönjük a magyar asztalitenisz-válogatott tagjainak, hogy a számukra előkészített képekkel saját csatornáikon is reklámozták az eseményt. Mind a 23 sportoló kapott egy kész Facebook és Instagram kompatibilis képet, ami így nézett ki:

A média is érdeklődik?

Lényeges momentum, hogy a nézők mellett a média érdeklődését is ki kellett vívni. A szokásos információátadást mi továbbgondoltuk. Szerintünk a munkájuk megkönnyítése, támogatása eredményeképp folyamatosan 4 tévétársaság számolt be az eseményről, nem ritkán élő bejelentkezéssel. 9 és fél őra élő közvetítést vállalt az M4 sport a BOK csarnokból, 50 újságíró, média munkatárs akkreditált és forgatott, írt fotózott, de akik nem tudtak a helyszínre jönni azokat is 30-nál több hírlevél tájékoztatta. Sőt,  nekik hoztuk létre a médiatárunkat, hogy ha szükséges operatőr és sportfotós nélkül is meggyőző tartalmakat gyárthassanak.

Sikerült. Köszönjük.