Hol is láttunk már ilyet? Mobiltelefonok kijelzőjén, demóvideókban igen, de tévéadásban még soha. A 2018-as tollaslabda-vb utómunkáján dolgoztunk, hogy az M4 Sporton adásba kerülhessen a Thomas & Über Kupa, és vagy hússzor megnéztük, annyira tetszett, hogy a szokásos sportgrafika helyett ilyen megoldásokkal rukkoltak elő a thai kollégák:

Amerikai foci vagy úszó világversenyek közvetítésénél már biztosan feltűnt, hogy a pályára vagy a vízre “vetített” információkkal teszik érthetőbbé, nézhetőbbé a közvetítéseket.

De ez most más, hiszen mozog!

Nem is akárhogy, a kameramozgással együtt, élőben! Olyan mintha a játékosok képe és neve a levegőben lógna a közönség felett nem? Nos, azt hiszem kijelenthetjük: betört az élő televíziózásba az augmented reality (AR), azaz a kiterjesztett valóság.

Máshol már bejött

Lélegzetelállító virtuális vagy kiterjesztett valóság videókat látni internetszerte, sőt rengeteg mobiltelefonban létezik már akár játékból is olyan, amivel a kameraképet valamilyen virtuális kiegészítéssel összekeverve juthatunk valamilyen szórakozáshoz, mint például az iPhone X golf programja vagy az alábbi videón látható Dino Park.

Hová fejlődik?

A tollaslabda szervaszabályt helyre tudná tenni, ugyanis az adogatásbírók korábban szabad szemmel, jelenleg egy csíkos plexilapon keresztül nézik, hogy egy adogatáskor a játékos nem lépte-e túl limitmagasságot. Képzeljétek el, azon múlhat egy vb-cím, hogy az adogatásbíró hogy tartja a fejét és milyen szögben lát át a plexizászlón.

Ha VR szemüveget kaphatna, melynek képén digitálisan 115cm magasságban láthatna egy vonalat, ami bárhogy fordítja a fejét mindig ebben a magasságban lenne egy 100%-os eszközzel lenne gazdagabb a sportág és kiiktathatnák ezt a sokszor vitatott elemet…

Itt ül az adogatásbíró