Tisztázzunk egy alapvető kérdést: Tudod te egyáltalán, miért fizetsz, amikor egy „streamingcéget” megbízol?

Az a helyzet, hogy nem a streamingért, mert az egy videojel továbbítására alkalmas információtechnológiai megoldás, ami neked is van (ingyen), ha van interneted, Facebook oldalad és/vagy YouTube csatornád.* Amiért valójában fizetsz az az, hogy valaki élő videót, élő műsort gyárt neked. (A gyártás szó az angol production magyar megfelelője, röviden azt jelenti, hogy a helyszínre kitelepült profi stáb, profi eszközökkel, jellemzően több kamerával, élő képvágással adást készít a helyszínen.)

Hogy függ ez össze a közönséged elvesztésével? Így:

Amikor megbízol egy streaming céget, szinte automatikusan beleegyezel, hogy az ő ingyenes YouTube, Facebook, csatornájukon lehessen nézni az adást, ahelyett, hogy azt kérnéd, hogy a te csatornádra küldjék az adás jelét. Persze, a streamingcég lejátszóját be lehet ágyazni a honlapodba. Vagy a közvetítés linkjét megadják és azt meg tudod osztani a saját Facebook oldaladon. Ezzel annyi érsz el – azon túl hogy reklámozod a céget, akinek fizetsz egy szolgáltatásért – hogy az élő közvetítés és később a lerögzített adás nézői a streamingcég online közösségét növeli, hozzájuk kötődnek, ők látják a statisztikákat, ők tudják ezt a tömegbázist remarketingre használni vagy aktivizálni helyetted.

Hozzon hasznot, ismertséget, nézettséget neked az internetes élő közvetítés!

Ne engedd ki a kezedből ennek a médiamegoldásnak a PR és marketing lehetőségét. Az, hogy milyen minőségű sportközvetítés megy keresztül rajta már produkciós kérdés. Mi a premium internetes közvetítésünket ajánljuk, de vannak akik maradnak az egykamerás verziónál. Ezt mindenki döntse el maga, hogy melyiket szeretné és melyiket engedi a büdzséje.

Ha teheted a produkciós céggel úgy egyezz meg, hogy az élő videó a te saját, sportági YouTube, Facebook stb. csatornádra menjen és neked hozzon marketing eredményt. A te promóciós munkádért és a produkcióra kifizetett pénzedért ennyit igazán kérhetsz cserébe.

nem mindegy milyen livestreaming szerződést kötsz

Ha létrehoztad az első YouTube élő eseményed vagy a Facebook Live eseményed a streaming cégnek már csak 2 adatot kell megadnod ahhoz, hogy közvetíteni tudjon hozzád: az RTMP linket és a Streaming Keyt. Hogy pontosan mik ezek, arról itt írtunk: https://interneteskozvetites.hu/mi-az-a-streaming-trukk-amivel-a-sportagi-online-csatornaidat-erosited/

*az persze hogy ez mennyire van ingyen, illetve mivel fizetsz érte, megér egy másik cikket